مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت

ساخت وبلاگ

انجام پروژه با انسیس فلوئنت


حقیق حاضر با انگیزه توسعه و گسترش نوع عددی سه بعدی بر طبق طریق مشابه سازی گردابه های وسیع جریان برای محاسبات میدان جریان آشفته در حوالی مانع ها و بر شالوده حل معادلات جریان و پیوستگی انجام شده میباشد. معادلات غربال گردیده مکانی ناویر- استوکس تحت عنوان معادلات حکم کننده با استعمال از طریق احجام محدود گسسته گردیده و ترمهای تنشهای پایین کانال که نتایج این غربال سازی می‌باشند، با دو مثال از مدلهای ذیل کانال متداول استاندارد و دینامیک، ضمن تولید تغییراتی فراخور کاربردهای این رساله در گونه اعمال گردیده اند. شالوده گونه محاسباتی پیشرفته، نوع عددی WISE میباشد. جور ذکر شده یک گونه مبنی بر شیوه RANS و مدلهای همهمه K-? میباشد. طریق عددی آیتم به کارگیری درین دسته تحت عنوان شالوده ای برای حل جریان در صفحه های متعامد برای دسته سه بعدی آیتم به کارگیری قرار گرفته میباشد در حالیکه معادلات حکم دهنده از معادلات میانگین وقتی ناویر- استوکس به معادلات میانگین مکانی برای مشابه سازی گردابه های وسیع تغییر‌و تحول یافته اند. به مراد کاهش نیاز به اقتدار رایانه ای بسیار بالا و محدودیتهای جانور دراین باره، جریان در محدوده های کنار دیواره ها و کف شبکه با دو مدل از مدلهای نزدیک جداره در شرایط ارتقا یافته و همینطور یک نحوه ترکیبی دولایه ای TBLE مشابه سازی شده‌است. نوع تدوین گردیده مجموعاَ در تستهای درستی سنجی و تحلیل در جنبه های متفاوت توانسته میباشد با نتیجه ها تحلیلی و آزمایشگاهی مبداء تطابق یافته و برای مشابه سازی های کاربردی مهیا شود. در مشابه سازی های انجام یافته کاربردی برای جریان عبوری از پلکان ذیل رونده، تپه های ماسه ای و رژیمهای متعدد جریان عبوری از روی بازدارنده نیمکره، تلاش جور در برآورد میدان میانگین سرعت و لحظه ای، میدان فشار دینامیک و کلی، تنشهای سر وصدا، پدیده های ناماندگار، جدایش و رجوع و برگشت و ساخت گونه های گردابه های جریان اثرگذار فعالیت نموده و انطباق قابل قبولی تولید کند. انطباق کیفی و پاره ای پارامترهای ذکر شده با نتیجه ها آزمایشگاهی منبع، مسئله را برای انجام گروه آزمایشهای عددی گسترده برای استحصال نتیجه ها کاربردی در قضیه اندرکنش جریان و بنا های هیدرولیکی واقع بر مسیر جریان آماده آورده میباشد.

 

مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sayyad flu001 بازدید : 108 تاريخ : دوشنبه 23 دی 1398 ساعت: 14:22

انجام پروژه با انسیس فلوئنت


یکی توانمند‌ترین و پیچیده‌ترین ابزارهای مشابه سازی حرارتی و جریانی دیتاسنتر، دینامیک سیالات محاسباتی میباشد. با به کارگیری از دینامیک سیالات محاسباتی که به انحصار با اسم CFD برگرفته از Computational Fluid Dynamics نیز شناخته می گردد، می‌قدرت الگوهای جریانی و حرارتی سیستم‌های الکترونیکی و سیستم‌های تهویه مطبوع را با توجه بالایی آشکارسازی نمود. افزون بر آن قابلیت و امکان معرفی بارهای حرارتی متنوع ناشی از مانورهای متعدد دیتاسنتر و همینطور مانورهای گوناگون توشه و تهیه دما در سیستم‌های سرمایشی نیز موجود است. ابزارهای مختلفی برای مشابه سازی CFD دیتاسنترها موجود هست. یکی‌از این ابزارها که از قبلی گزینه به کار گیری قرار می‌گرفته‌میباشد، اپلیکیشن FLUENT و ابعاد ANSYS_FLUENT میباشد. این اپلیکیشن حاذق به طور همگانی، قابلیت و امکان مشابه سازی طیف گسترده ای از فیزیک‌ها را داراست و با استعمال از آن، می‌اقتدار وضعیت Steady و Transient دیتاسنتر را نیز دسته‌سازی نمود. با وجود اقتدار بسیار بالای FLUENT بین قابل انعطاف افزارهای CFD، به کار گیری از این اپلیکیشن و ستاپ حل، برای یوزرها مبتدی و تازه کار CFD، قدری پیچیده خواهد بود و افزون بر آن، نیاز به منابع و پردازشگرهای محاسباتی کار کشته، جهت انجام محاسبات داراست.

مشابه سازی CFD سیستم های تهویه مطبوع[بازنویسی]
امروزه با پیشرفت صنعت های ساختمانی و ایجاد صدها پروژه تجاری، اداری و مسکونی در مساحت‌های وسیع و فضاهای متنوع از لحاظ متراژ و ساختار و در کنار پیشرفت در سیستم‌های تهویه مطبوع و در غایت ضرورت seo مصرف انرژی، یک کدام از مسائل بسیار مهم در پباده سازی و افتتاح از سیستم‌های تهویه مطبوع، اطمینان از یکنواختی و باصرفه بودن توزیع جریان و حرارت و برودت در بخش‌های متفاوت ساختمان میباشد.

هر یک‌سری که در شیوه‌های پباده سازی سیستم‌های تهویه مطبوع، شیوه ها، هندبوک‌ها و استانداردهای بخش اعظمی موجود هست که پاینبدی به آن ها موجب بهبود حاصل پباده سازی میباشد، لکن در پروژه‌ها وسیع و دارنده الگوهای جریانی پیچیده، قابلیت تحلیل ظریف الگوی جریانی و دمایی ساختمان، پیش از ایجاد نیست، مگر آنکه با به کارگیری از طریق‌های مشابه سازی امروزی، الگوهای جریانی، سرعت، فشار، دما و خطوط جریان، نمایان گردیده و گزینه نظارت قرار گیرد.

دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) معتبرترین و شناخته گردیده‌ترین طریق مشابه سازی سیستم‌های تهویه مطبوع میباشد که با به کار گیری از آن می‌قدرت به ریزه کاری فراوانی از جریان و انتقال حرارت درون فضاهای متفاوت دست یافت. در چهره استعمال درست از این ابزار و در چنگ داشتن منابع محاسباتی مطلوب، می‌قدرت با بررسی هر طرح پیش از اجرا، از وقوع ایرادات بهره برداری و غیرقابل رجوع در سیستم‌های تهویه مطبوع پیشگیری نمود.

مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sayyad flu001 بازدید : 121 تاريخ : يکشنبه 22 دی 1398 ساعت: 17:50

انجام پروژه با انسیس فلوئنت

چ
در موتورهای دیزل پاشش بدون واسطه مدرن، فرآیندهای اسپری و احتراق آن، از روش اختلاط در اختیار گرفتن میشوند. در طرز مشابه سازی گردابه‌های وسیع به جهت اینکه مقیاس‌های وسیع جریان به صورت بی واسطه حل می گردند و مقیا سهای کوچک دسته می گردند، به این ترتیب اختلاط هوا و بخار سوخت به طریق مشابه سازی گردابه‌های پهناور بهتر پیش گویی میگردد و در فیض امکان پیش گویی خصوصیات جریان واکنشی ارتقا می‌یابد. درین پژوهش اغتشاش در جریان احتراقی اسپری دیزل با استعمال از طریق مشابه سازی گردابه‌های پهناور و دسته احتراقی راکتور اختلاط جزئی بر روی کد EPISO-SPRAY آیتم مطالعه قرار میگیرد. با بسط‌ی این کد، نحوه مشابه سازی گردابه‌های وسیع بر روی حلگر جریان دوفازی مرتبط با این کد اعمال می گردد که درآن از بینش اولری - لاگرانژی، دینامیک جریان بازبینی میگردد و در غایت با طرز رنس مقایسه می شود. درین پژوهش، به خواسته مشابه سازی اغتشاش در جریان احتراقی اسپری دیزل از جور‌های زیرشبکه‌ی اسماگورینسکی و اسماگورینسکی دینامیکی و گونه احتراقی راکتور اختلاط جزئی مصرف شده میباشد و نشان داده گردیده که استعمال از کانال‌ی نسبتاً ریز نتیجه ها مناسبی به دست میدهد. حاصل به دست آمده از ارتفاع نفوذ اسپری غیرواکنشی در گوشه و کنار گازی و همینطور پروفیل سرعت فاز گاز در مرحله‌ی مکش جریان هوا به باطن سیلندر در موتور دیزل به مراد اعتبارسنجی کارایی کد حاضر در جریان تک فازی و دوفازی با داده‌های تجربی مقایسه شده میباشد که نسبت به داده‌های تجربی دارنده انطباق نسبتاً خیر هست، به گونه ای که با مقایسه‌ی حاصل با داده‌های تجربی می قدرت فیض گرفت که حاصل مشابه سازی گردابه‌های پهناور با کانال‌ی ریز در جریان مغشوش غیر واکنشی از نتیجه ها رنس بهتر میباشد. حاصل احتراق اسپری دیزل با دو شیوه مشابه سازی گردابه‌های وسیع و رنس نیز با به کار گیری از سینتیک تک مرحله ای با نتیجه ها تجربی مجموعه آزمایشگاهی سندیا مقایسه شده میباشد. خصوصیات کلی جریان واکنشی مغشوش اعم از ارتفاع نفوذ اسپری سوخت و بخار آن با به کار گیری از هر دو طریق اغتشاشی به‌نیکی پیش گویی می‌گردد. با مقایسه‌ی صورت شعله با استعمال از دو طریق اغتشاشی تفاوت‌های اندکی می‌قدرت مشاهده نمود، البته مقدار کمینه و بیشین هی دما در هر دو یکسان میباشد.

 

مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sayyad flu001 بازدید : 108 تاريخ : شنبه 21 دی 1398 ساعت: 16:34

انجام پروژه با انسیس فلوئنت



گردش خون نقش مهمی در انتقال حرارت بین بافت های زنده خصوصا رگ های محیطی که درآن دما عموما تعلق بیشتری به شدت جریان خون داراست، ایفا می‌کند. فرایندهای ساخت حرارت از روش اکسایش مواد زیستی، مسایل انتقال حرارت در تن، (دربرگیرنده دفع حرارت به حریم، کار مثبت و منفی و انتقال حرارت در تن)، کاربردهای انتقال حرارت زیست شناختی (دربرگیرنده کاربرد در تشخیص های طبی، اندازه گیری دمای تن، تصویربرداری حرارتی، تقریب ترازو جریان خون با به کار گیری از اندازه گیری دما) و کاربردهای انتقال حرارت زیست شناختی در معالجه طبابت (مشتمل بر کاهش حرارت تن، ارتقا حرارت تن، جراحی سرد، جراحی الکتریکی و گرما درمانی) مهمترین موارد حرارتی مطرح در تن می باشند. در‌این نوشته‌ی‌علمی، با استعمال از یک گونه سیالاتی – حرارتی یک بعدی، دارنده تقارن محوری جهت جریان در درون رگ ها با یک ساختار درختی وبا فرض غیر نیوتنی بودن خون، در نصیب خاصی از تن (دست ها) توزیع دما در سرخرگ، سیاهرگ و مویرگ ها بدست امده میباشد. برای اولین توشه گونه سازی انتقال حرارت خون در تن با فرض ملیت خون از یک گونه سیال غیر نیتوتنی انجام شده هست. حل عددی معادلات با استفاده از طریق دو مرحله ای Lax-Wendroff انجام یافته و حاصل حاصل برای سیال غیر نیوتنی با سیال نیوتنی و نتیجه ها تجربی مقایسه گردیده اند

 

 

مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sayyad flu001 بازدید : 105 تاريخ : چهارشنبه 18 دی 1398 ساعت: 17:15

انجام پروژه با انسيس فلوئنت


انفجار در مواد قابل اشتعال، به دو گونه کلی تقسیم می شود: دفلگریشن و دتونیشن. در شرایط دفلگریشن رژیم آهسته، سرعت موج احتراقی نزدیک به 0.5 متر بر ثانیه و در شرایط رژیم مغشوش، یک‌سری برابر این مقدار می باشد. در حالی‌ که در دتونیشن، موج احتراقی با سرعت حدود 2000 متر بر ثانیه و نسبت فشاری برابر 20 توسعه مییابد. دتونیشن در واقع از یار و همدم شدن موج‌های ضربه‌ای، احتراقی و توسعه و گسترش آنان در ترکیب اشتعال‌پذیر نتایج می شود . دتونیشن موجب تغییرات بسیار شدید در خاصیت ترمودینامیکی سیال اعم از فشار، دما و سرعت شعله گردیده که قادر است منجر بروز ضرر‌های شدید اقتصادی و انسانی ‌گردد. باز‌بینی آزمایشگاهی دتونیشن بسیار پرهزینه بوده و در مواقعی یگانه به جهت وسیع بودن دامنه اثر گذاری این پدیده مخرب، عملا قابلیت و امکان‌پذیر نمی باشد. امروزه به یاری دینامیک سیالات محاسباتی، این قابلیت مهیا آمده‌میباشد که انفجار (دتونیشن و دفلگریشن) با دقتی قابل پذیرش و هزینه‌ای کمتر در قیاس با دسته تجربی، مشابه‌سازی گردد. این پژوهش به باز‌بینی و مشابه‌سازی عددی انفجار گاز هیدروژن در دور و اطراف آزاد، با به کار گیری از اپلیکیشن FLUENT ( فلوینت ) می پردازد. به‌این مراد، معادلات بقای جرم، اندازه جنبش، انتقال ذرات و تراکم‌پذیری سیال در راستای معادله احتراقی به طور زود گذر و هم‌زمان حل میشود. هدف ها کلی تحقیق به دو بخش تقسیم می شود. بخش اولیه، باز‌نگری و نقش عبارت‌های پخش مولکولی در مقایسه با جابجایی و بخش دوم، اثر مکانیزم سنتیک شیمیایی و انرژی گرمایی آزاد گردیده ناشی احتراق بر چگونگی توسعه موج دتونیشن در اطراف آزاد. مشابه‌سازی حاضر نشان می دهد که در حیث تصاحب کردن مکانیزم تک‌ مرحله‌ای سینتیک شیمیایی با صرف لحاظ از عبارت پخش مولکولی جهت گزینش حالت استاتیکی دتونیشن در نقاط به دور دست از محل آغازش، دارنده خطای حدود 30% است. لذا، جهت گزینش توان دتونیشن در نقاط ذیل دست و دوران لازم جهت تبدیل دتونیشن به شعله که از نگرش ایمنی در دور و بر‌های صنعتی حائز اهمیت متعددی هست، می‌بایست از سینتیک چندین مرحله‌ای احتراق و معادلات بدون نقص جریان به کار گرفت.


آنچه درین کد یاد خواهید گرفت:

1- طریق مجزاسازی معادلات ناویر-احتراقی، پخش مولکولی و پیوستگی

2- طرز بسط موج‌های ضربه‌ای و احتراقی

۳- باز نگری اثر عکس العمل‌های میانی بر موج دتونیشن با به کارگیری از اپلیکیشن FLUENT ( فلوینت )

۴- باز بینی اثر پخش ذرات در حل عددی این پدیده

مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sayyad flu001 بازدید : 107 تاريخ : يکشنبه 15 دی 1398 ساعت: 15:15

انجام پروژه با انسيس فلوئنت


موتورهاي احتراق تراكمي از دسته دوسوختي در طيف وسيعي از كاربردها به كار گرفته شده‌است تا با به کار گیری از منابع سوختهاي گازي رايج و ارزان- ضمن مراقبت بازده و قدرت خروجی موتور و حد مناسبی از دما و فشار محیط سیلندر- نشر ذرات آلاينده را به دستکم رساند. با اعتنا به اينكه در اصل سوختهاي گازي آلودگي كمتري را توليد مي كنند و ارزانتر از سوختهاي مايع مي باشند،سرمايه گذاري فراواني در سوی تحقيق و توسعه و گسترش اين گونه موتورها انجام یافته میباشد. يك دسته رياضي مي تواند راهي مطلوب براي شرح جزئيات فرآيندهاي پيچيده اختلاط، احتراق و نشر آلاينده ها در موتورهاي دیزل گازسوز ارائه دهد.درین آخر طومار احتراق در موتوردو سوخته اي شبيه سازي مي شود كه در آن از طریق دو حوزه‌ اي (Two Zones) براي شبيه سازي فرآيند احتراق سوخت ديزل و همچنين سوخت گازي اوليه به کار گیری مي شود. انگیزه اصلي اين نوع ارائه منش مناسبي براي تشريح فرآيند پيچيده احتراق در باطن موتورهاي دیزل- گاز مي باشد. در اين مدل_فارغ از مشاجره آلایندگی_ بيشتر به بررسي تغییرات دما و فشار داخل سیلندر و كارايي موتور در وضعیت عملكرد متفاوت موتور پرداخته شده‌است. براي دارای اعتبار ساختن دسته ، مقايسه ای فی مابین نتیجه ها تئوري به دست آمده و نتیجه ها آزمایشگاهی جانور در مقاله‌ها مبداء انجام شده میباشد.مقایسه این نتیجه ها نشان می‌دهد که مدلسازی صورت گرفته از توجه و صدق بالایی شامل است و تقریب مناسبی از داده ها درون سیلندر ارائه می نماید. برنامه کامپیوتری درج شده به لهجه فرترن است و بخشی از مدلهای ریاضی به کاررفته جهت ایجاد این اپلیکیشن که توضیحات آن ارائه گردیده عبارتند از:مدلسازی و محاسبات نرخ تبخیر سوخت دیزل، مدلسازی اجزاء سامانه تزریق سوخت ومدلسازي تولید ها احتراق با استعمال از طریق راکوپولوس كه مشتمل بر يازده سیرتکامل مي باشد.

 

مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sayyad flu001 بازدید : 111 تاريخ : شنبه 14 دی 1398 ساعت: 14:18

انجام پروژه با انسيس فلوئنت

 


مروزه نانو سیال ها و بازبینی اخلاق آنان یک کدام از موضوعات مهم و آیتم عشق و علاقه محققین به شمار می رود . برای بازبینی خوی نانو سیال نحوه های زیادی موجود هست از گزاره باز‌بینی ازمایشگاهی و باز نگری به امداد نحوه های عددی (انسیس فلوئنت).

انسیس فلوئنت یکی‌از قابل انعطاف افزارهای قادر در حوزه باز نگری نانو سیال ها می­ باشد. در‌این اپلیکیشن نانوسیال ها با دو نگرش قادر است گزینه باز‌نگری قرار بگیرد.

·       بینش همگن
·       نگرش ناهمگن
در بینش همگن با استعمال از رابطه ها مرتبط با نانو سیال ها ، خاصیت و اثر این مواد را بر سیال شالوده اعمال کرده و با به کار گیری از طریق های تک فاز آیتم باز نگری قرار می‌گیرند.

البته در نگرش ناهمگن مشابه سازی به طور چندین فاز یا این که دو فاز در حیث گرفته گردیده که نسبت به  شیوه در آغاز پاسخ های ظریف تری را ارائه می‌دهد. این طرز های عبارت میباشد از :

·       Mixture
·       Eulerian
·       DPM
هرمورد از این طرز ها متناسب با مراد محقق از مشابه سازی به کارگیری خواهد شد.

شما دوستان خوب عزیر می توانید با کمپانی در زمان جامع انسیس فلونت علاوه بر یادگیری این اپلیکیشن،  گونه سازی و اعتبارسنجی و مشابه سازی نانوسیال ها در انسیس فلوئنت را به امداد مشابه سازی یک نوشته ی علمی ISI فرابگیرید.

مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sayyad flu001 بازدید : 112 تاريخ : سه شنبه 10 دی 1398 ساعت: 18:29

انجام پروژه با انسيس فلوئنت


دستکاری یک نمودار در تک پلات 360 و دادن نمادهای یونانی، ریاضی به محورهای نمودار
دستکاری یک نمودار در تک پلات 360 و دادن نمادهای یونانی، ریاضی به محورهای نمودار

 

1- مفتوح کردن یک پوشه مثال یا این که مهیا

2-پیکربندی محورها

3-پیکربندی محورها برای نمودار منحنی

4-دادن علامت و عبارت یونانی و.....به محورهای نمودار

 

به یار فولدر های مثال نمونه و پوشه های دادن مقادیر به محورها

 

مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت...
ما را در سایت مرجع مقالات تخصصی انسیس فلوئنت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sayyad flu001 بازدید : 108 تاريخ : دوشنبه 9 دی 1398 ساعت: 15:02